Hassela.

Jag har aldrg trott och det blir bara lättare och lättare att försvara det.

De människor jag känner där och de minnen jag har därifrån är bland det finaste som jag har. Det är en fin plats och det är fina människor. Hur kommer det sig då att de ska drabbas av det värsta? En by som hela tiden får möta motgångar, det är inte rättvist.

Först var det Johans olycka, som skakade många människor. Men tack och lov klarade han sig med livet i behåll. Men det var nära.

Sedan Robin, 17 år och valde att avsluta sitt liv. Älskad och saknad så otroligt.

Och nu, Thomas. Snälla Thomas som har fått cancer. Så ung och så mycket kvar i livet att se. Lunga, tarm och lever har den förbannade cancern hittat. Mina tankar går till dig, till din familj och till dina vänner. Jag ska hålla mina tummar och jag hoppas innerligt att du klarar det här. Om jag varit troende, skulle jag be till den gud som andra nu kanske ber till. Men istället så hoppas jag att sjukvården klarar det här, att du är stark nog och att det stöd jag vet du får kanske kan hjälpa dig att bli frisk.


Kommentarer
Postat av: Frida

Jag förstår inte heller, hur allting bara kan fortsätta hända. I en liten by berörs alla.

2009-07-10 @ 12:39:04
URL: http://eskapi.blogg.se/
Postat av: Fanny

Vilken tomas?

2009-07-10 @ 14:11:26
Postat av: Matilda

Thomas Nord. Ifrån Hassela..

2009-07-12 @ 18:41:18
URL: http://stroeem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0