13/9

Igår var det 1 år sedan som fina Robin valde att lämna oss. Mina tankar gick till Anki, till Marcus och till alla mina vänner i Hassela. Jag ville gärna vara där och tända ett ljus på hans fina grav, tyvärr är inte förbindelsen mellan Hassela och mig den bästa så jag tände ett ljus i mitt rum istället, för Robin och för min syster och sedan tänkte jag på de saker jag hann uppleva med Robin och på alla fina saker jag ofta gjorde tillsammans med min syster.

Idag har jag inte velat tänka så mycket. Idag har jag över en decimeter kortare hår och en tatueringstid på tisdag klockan tolv. Idag har jag varit med den underbaraste Nicklas jag känner, vi körde bil och hälsade på uppe i jaktstugan på Nyåsen. Vi åt paj och jag fick en kram av Jimmie och nu gruvar jag mig för nästa gång vi kommer att träffas. Den 25 september, dagen då vi ska samlas i kyran och ta ett sista farväl av henne.

I morgon vill jag helst inte tänka på. Jag ska till Maries lägenhet och titta igenom hennes saker då. Jag vet inte riktigt hur det kommer kännas att gå in i hennes lägenhet och se henne överallt. Min vackra syster.

På tisdag finns hennes namn på min handled föralltid och hennes skyddsängel hänger runt min hals nu. Det känns bra.


Kommentarer
Postat av: Elin

Har du klippt dig så mycket?:O Kan du inte lägga ut en bild? Spännande!:P

2009-09-14 @ 12:03:22
URL: http://eliiinanderssson.blogg.se/
Postat av: Emmis

Fint av dig Matilda att tatuera in Maries namn.

2009-09-14 @ 16:54:47
URL: http://emmish.fjongstock.com
Postat av: rebban

hade velat varit där för dig då hjärtat :(

2009-09-14 @ 21:37:54
Postat av: Caroline

Åhh vad fint, Mathilda........

2009-09-15 @ 06:17:47
URL: http://carolinehulinder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0