Allt var vår grej.

Att sova tillsammans var vår grej. Att somna bredvid varandra och vakna bredvid varandra. När vi fortfarande trodde att vi hade all tid i världen tillsammans. Att ligga kvar i sängen och äta gårdagens godis till frukost. Kliva upp när vi ville. Dricka en kopp kaffe tillsammans med en cigg på din balkong, mysiga balkongen med en bohemisk stil. Det var bäst när vi såg sundsvall vakna trots att klockan var förmiddag.

Att bråka och bli sams var vår grej. Att avsky varandra och aldrig mer vilja se den andre. Att kasta ord på varandra jag aldrig ville säga till dig, någonsin. Att göra saker som sårade. Men vi blev sams. Vi sa förlåt och vi förlät.

Att vara systrar var vår grej. Vilka systrar vi var! Lika varandra, i sätt och utseende. Älska varandra, obegränsat. Ibland så mycket att någon av oss fick lida pågrund av det. För att vi ville skydda varandra mot det som vi inte ville utsätta varandra för, vi gjorde saker vi kanske trodde var bäst att göra då. Men som sen inte var det. Fast allting vi gjorde, vet jag att vi gjorde av ren kärlek. Ibland visade vi det på ett sätt ingen annan än vi kan förstå.

Men Marie, tro inte att jag inte är arg på dig! När vi möts i Nangiala ska du få dig en utskällning för att du lämnade mig kvar här utan dig.


Kommentarer
Postat av: Sofie

Va fint skrivet gumman <3

2010-01-22 @ 22:55:56
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Emmis

Du skriver så fint Matilda! Du sätter ord på dina känslor så jag får tårar i ögon.. Och det går inte en dag för mig som jag inte funderar på Marie. Trots att hon och jag inte hade nån vidare kontakt på slutet så lämnade hon en stor tomhet efter sig. På julafton var jag till hennes grav och önskade "god jul". Det kändes så konstigt att stå där på hennes grav och små prata till henne. Men jag vet att hon hörde (och hör mig) när jag pratar till henne... Och du borde göra nåt med ditt skrivandet! Utveckla det mer för du har begåvning ..... ♥

2010-01-24 @ 02:32:29
URL: http://emmish.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0