för jag älskar henne.

En vän till mig frågade mig en dag hur jag kan ta det så bra, hur jag orkar vara så glad? Vad svarar jag på en sån fråga? Det är inte lätt, jag tar det inte bra. Jag kommer aldrig försonas med tanken på att aldrig få se min syster skratta, gråta, skrika, bråka. Det gör ont och det är rent ut sagt förjävligt. Men jag kan inte sluta leva, eller hur? Jag måste gå vidare. Det kommer aldrig någonsin kännas riktigt bra, men jag har bestämt mig för att lära mig leva med det. För jag lever, det gör inte hon. Jag fortsätter leva, för henne och för min familj. För mig själv, för det jag vill göra. Hon var en fin människa, och jag hoppas alla kommer ihåg henne för allt. För hennes fina och dåliga sidor, för hennes vacrka drag och alla hennes skavanker. För att hon inte alltid var bäst men sällan sämst. För det är så man ska minnas en människa. Man ska inte ta bort de dåliga sidorna och bara behålla de bra. Eller tvärtom.


Kommentarer
Postat av: malin

fint skrivet, du är stark! <3

2010-01-13 @ 18:04:03
URL: http://malinmelon.blogg.se/
Postat av: Marie Svensson

Mycket kloka ord av dej gumman. Jag tror att Marie vill att du ska försöka leva vidare och har roligt. Var rädd om dej. Kram från oss.

2010-01-13 @ 19:54:24
Postat av: felicia

shit vad fint skrivet.

2010-01-13 @ 21:31:12
Postat av: Marika

Alldeles rätt Matilda. Man ska komma ihåg henne precis som hon var.

Kram.

2010-01-14 @ 10:44:06
Postat av: Josefin

Du har helt rätt, fint skrivet :) <3

2010-01-14 @ 20:05:08
URL: http://jozzanbacklund.blogg.se/
Postat av: mamma

blir tokig på dig, du skriver så fint... älskar dig

2010-01-20 @ 20:25:16
Postat av: Sofie

Helt underbart skrivet!!

2010-01-22 @ 22:57:19
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Anonym

du har så rätt matilda, förstår hur du känner.

2010-01-28 @ 18:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0