love life!

Har haft första riktiga helgen i huset nu, utan kartonger och utan kassar som ska packas upp.. eller ja, lite småpyssel är det väl kvar. :P Men iallafall så trivs vi som fiskarna i vattnet, vi gjorde verkligen rätt i vårat val!

I helgen så var jag på Ikea en sväng med Stina och handlade lite tjaffs. Blommor & krukor, komposthink, hållare för plastpåsar, hall- & badrumsmatta.. Ja säkert någonting mer också. Efter det så åkte vi till downlake och ställde iordning med de nya sakerna och lite av de gamla. ;P Sen väntade vi på att Tommy skulle höra av sig eftersom jag skulle hämta han i stan. När han ringde åkte vi in till lägan och hämtade han + lite saker som var kvar där & sen släppte vi av Stina och for hem tillbaks till vårt fina hus! :D Myste på lite men somnade rääätt så fort.

Hade ställt klockan på 10 i söndags för att moderkakan och min moster skulle komma ner så den sistnämnde fick ta sig en titt på köpet vårat =) hehe och det blev ju godkänt. Efter dom hade åkt så myste jag och Nellie litegrann i soffan innan vi åkte in till staden. Tommy var nämligen i lägenheten och städade ur den, duktig som han är! Jag hade tänkt att åka och kolla en sväng på fyndlagret medans han gjorde lite mer nytta men tji fick jag, var där 5 över tre och dom stängde ju tre.. Back till lägan och hjälpa till litegrann innan vi åkte på citygross och handlade mat. Vi skulle äta tacos men det blidde inte så när vi väl kom hem eftersom vi hade missat köttfärssen ;) haha fail! Det blev mammas pasta och fläskfilégryta, lika gott om inte lite godare.

Somnade iallafall mätt, nöjd och otroligt belåten med allt på söndagkvällen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0