När det inte finns någonting att göra.

Hur ska man gå till väga om man hör vad någon säger men inte kan göra något åt det, ser vad någon känner men inte kan hjälpa till? Han kan konsten att verka totalt iskall, att inte visa några känslor eller låta någon påverka honom. Han är så sluten. Men för mig har han öppnat sig, inte bara en utan flera gånger. Min älskade vän som jag så gärna vill hjälpa, men jag har inte de krafterna. Det finns ingenting jag kan göra åt det. Ingen människa på denna jord äger den kunskapen. Det vet jag. Du letar febrilt efter någonting som inte finns, någonting som du aldrig kommer hitta tillbaka till och det skaver så i mitt hjärta att se dig må som du gör. Att du verkligen försöker se livet från olika perspektiv men bara lyckas se det från ett och det är det dåliga. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0