Snyggt, så gömmer vi spritflaskan i garaget också.

Hur många känner ni som knarkar?
Ganska hård fråga, tuff men framför allt tankeställande fråga va?

Hur många känner ni som missbrukar?
Rätt lätt fråga, som man kan tolka olika men ockå, väldigt tankeställande fråga va?

Vart vill jag komma med det här då?

Det ska jag tala om för er mina få men trogna läsare. Världen vi lever i är så otroligt korrupt, den man tror man känner mest kan vara den som känner minst. Någon ni tror står väldigt nära kan när som helst vara beredd på att sticka er i ryggen, någon ni tror att ni vet allting om kanske är den värsta sorten? Hur ska man egentligen veta sånt? 

Ni kanske tror att ni är så jävla lyckliga med er bil, era tre barn, er underbar man och ert fina hus (som förövrigt aldrig blir färdigt renoverat). Det kanske verkar så väldigt bra, men mitt ibland er lever en missbrukare eller knarkare om man så vill. Det kan vara vilken drog som helst självklart inklusive alkohol. En missbrukare är en människa som också lär sig ljuga, väldigt bra till och med. Men om ni fortfarande undrar vart jag vill komma ska jag vara klarare i min text. Se er omkring, titta på er omgivning. Det kan ju handla om den man minst tror.


Jag vet en, två människor med villa, barn, fru/sambo, ett fint jobb, fint rykte, omtyckta av sin omgivning och så vidare. Som, faktiskt vad ni än tror, missbrukar tjack (amfetamin). Sjukt va? Familjen vet ingenting, ett fåtal omkring vet om det. Men det är faktiskt så.



Kommentarer
Postat av: Erika

De finns många idioter! Ett gott råd: Omge dig med människor som kan ge dig positiv energi & inte människor som tar energi & kraft! Jag har sagt nej till sånna människor och de är mycket bättre,för mig!

Kram

Hälsa Järpen från mig...är mycket avis! Kul att de är din tur att ha skoj nu!

2009-08-20 @ 12:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0