Tankar

Jag tänker väldigt mycket, funderar över hur det är och jag diskuterar gärna det jag tänker på. Nu, när jag jobbar på en kyrkogård är det väldigt mycket tid till musik, musiken som alltid får mig att tänka ett steg längre eller ett steg tillbaka, vilket kan vara bra men också väldigt dåligt. När jag går här på kyrkan så brukar jag titta på gravstenarna och undra över hur de personerna var. Det är jobbigt när jag går förbi Tobias grav då jag vet hur han var, och hur han lever kvar i minnet på oss. Hans kamrater som ligger bredvid, förhoppningsvis är de nu på samma plats och har det bra tillsammans. Så fina och unga personer som ska ryckas ifrån oss.

Jag tycker synd om de människor som inte har någonting vid sin gravsten, de som har en vissen blomma och ogräs. Men jag tycker även synd om de anhöriga, som går hit för att göra fint vid en grav. Att man varje gång måste påminnas om vad man har förlorat och allt de fina man hade tillsammans. Jag vet precis hur det känns. Det är tungt.

Det regnar ute idag, för ett tag regnade det väldigt mycket och vi fick smita in. Idag är jag och Tove vår egen chef och det känns bra. Vi strosar mest runt och luktar på blommorna. Eller så inte. Vi jobbar självklart så hårt att svetten bara rinner!

Jag är lite småkär! :)


Kommentarer
Postat av: Devil in Disguise

Vi jobbar självklart så hårt att svetten bara rinner! Är det verkligen så :) hehe....eller kändes det bara så för att det regnade :).



Så du är lite småkär....alltid underbart att vara kär för man blir på så glad och på bra humör då, jag är jättekär...önskar att det varar för evigt :)



Hoppas det går bra på jobbet :)

2009-07-21 @ 03:01:33
Postat av: Sofie

Va bra skrivet Matilda. Förstår att det blir mycket tankar då du jobbar där.



Kram

2009-07-21 @ 16:12:08
URL: http://sgradin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oh, The Devil är tillbaka! Det var en rätt ironisk mening, det där med att vi jobbar så svetten rinner. Ja :) Det är helt underbart. Jag hoppas det jag med, för din skull. :)



Tack.



Sofie: Tack. Ja, det blir mycket på en och samma gång ibland. Vi måste ses någon kväll. :)

2009-07-23 @ 20:24:44
Postat av: Anonym

Glömm inte bort vår affärsidé ! ;P

2009-08-13 @ 21:51:23
URL: http://isabelleperssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0