En blandning av känslor.

Nu har jag sedan i onsdags jobbat ca 59 timmar. Blir ytterligare några inatt, sedan upp och jobba på mor och fars auktion i morgon. Men det kommer gå bra, det är jobbigt men det känns skönt att jag vet att jag flyttar till Åre med lite pengar i fickan. Att jag sedan börjar jobba i Ramundberget i november och kommer på fötter riktigt med min ekonomi känns hur bra som helst. Har ju varit väldigt bortskämd de senaste året, eftersom jag har haft en riktigt bra inkomst, utan räkningar eller boende att betala eftersom jag fortfarande bor hos mina föräldrar. Men i och med flytten till Åre kan jag inte vara så bortskämd längre.

Det känns skönt att jag faktiskt har lämnat det bakom mig nu, att sömnen börjar blivit bättre och att dagarna är mycket ljusare. Jag insåg för längesedan att det bästa som kunde hända var att vi lämnade oss, att vi blev du och jag igen. Jag har hittat det som jag så länge velat ha, ett lugn i kroppen jag aldrig kan beskriva, nästan det mesta känns bra nu. Rastlösheten och de djävulska tankarna i mitt huvud finns inte längre,  jag har rensat bort allt det dåliga i mitt liv och tagit in det nya och det bra.  Jag vet att du har hittat något och någon bra för dig, jag är glad för det. Trots allt och bakom alla hårda ord, vill jag att du ska ha det bra. Jag kommer alltid älska dig, men du och jag var inte bra för varandra.

Jag ska nu förflytta mig till duschen sedan slå på en film och vila lite innan jobbet. Sista natten nu, bytte bort nästa helg. Så det blir alltså min 3:e hela lediga helg på hela sommaren. Det är ju Stödemarknad. Jag vet att det kanske inte är så mycket att hänga i julgranen, men det är speciellt för mig. Det betyder spring, karuseller, Pia och Ulf, chips, Ljustorps Judith och lilla Lilly, bästa ifrån Göteborgarna, fylla samt för- och efterfest hos Simon, skrubbar och balkonger, skratt och gråt, återseenden och farväl. Det är en speciell helg helt enkelt. En väldigt speciell helg.

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0