min helg

I fredags hade vi bal. Jag skulle hålla tal men jag kom inte så långt, utan tårarna började rinna efter bara några ord. Jag tror att det inte bara var jag som fick tårar i ögonen och verkligen förstod att nu är det slut snart. Aldrig mer den här klassen, aldrig mer de här sakerna.

Efter balen bjöd Stina in till efterfest. De flesta var där, de mest otippade var där och kanske var det precis det som gjorde den här kvällen alldeles magisk. Jag och Fredrik satt i trappen och pratade en lång stund. Han berömde mig och jag berömde han. Vi kommer sakna varandra jag och Fredrik. Vi har kommit varandra mycket närmare det sista året och det gör allting så väldigt tråkigt. Jag flyttar till Åre, Fanny drar till Kiruna, Tom till Sollefteå, Veronika flyttar till stockholm. Det är så många av oss verkligen bryter upp med Stöde. Men tiden tillsammans med den här klassen och de här åren är det grymmaste jag har varit med om, helt klart.

I lördags var det logfest i Brattås. Ja, logfest. Det kanske inte låter så lockande. Men för en bondjänta som jag, var det väldigt roligt. En folkfest, en årlig tillställning, logfester har funnits i alla tider och det är så otroligt mysigt. Det var folk från hela kommunen, mycket folk i från byn. Mor och Fars kompisar, släktingar, mina kompisar. Många var där och alla var glada!

Idag är det söndag, vilket betyder bakisdag för de flesta. Men inte för mig, jag är pigg som en lärka. Har legat ute i solen någon timme. Men nu tänkte jag göra någon nytta. Hänga tvätt, plocka ur diskmaskinen och vattna blommorna ska jag iallafall börja med.

Snart kommer mamma hem och då väntar en present till henne.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Men du, bilder från balen kan du väl bjuda på? :)



Kramis*

2009-06-02 @ 15:42:09
URL: http://sgradin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0