Varför händer det?

Fredagen bjöd på grillning hos min käraste Stina och hennes pojkvän Björn. Första gången jag såg deras boende och det var riktigt mysigt.

På lördag var jag "barnvakt." Efter det gick jag bort till Bert och Ywonne, min extra släkt och några av de bästa människorna som finns. Jag, Sofie och Massa åkte upp till Glenn, kramades med kusin och farbror. Gick ner till kusin och hoppade studsmatta, pratade, kramades mer och hade det riktigt gött.

Igår var en produktv dag. Jag var pigg som en lärka. Var på vedbacken med kusinerna på överbyn, handlade med mamma, red prinsessan, pluggade och såg en film med min bror. Gillar söndagar som det finns lite energi till övers på.

Avslutningsfoto på skolan idag. Det börjar kännas nu och det börjar kännas hårt, det blir iallafall en släng av klassfest hos mig på onsdag. Med femkamp och mat, samla de närmsta och umgås.

Jag har fått veta nu idag att det var en 12-årig tjej i Fränsta som hängde sig igår. Hon var mobbad, hade inga vänner. Nu cirkulerar det en lista på internet, en lista där de människor som inte ville vara vän med henne skriver att de saknar henne. Hur kommer det sig att människor gör så grymma saker mot varandra? Vad hade den tjejen fått genomlida? Det är så hemskt, så hemskt. Mina tankar går till hennes familj och de som verkligen älskade henne. Som inte förmådde stoppa de människor som inte var snäll nog mot henne att hon skulle orka leva kvar. 12 år och så mycket kvar att se. Jag hoppas att hon nu finner det hon inte kunde få på jorden. Att hennes själ får ro.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0