aldrig

Andra julen utan min syster, jag hatar det.
Men jag är glad för det systrapar jag firat jul med för att de har varandra.
Jag är svartsjuk på det systrapar jag firat jul med för att de har varandra.

Andra julen utan att göra mig julfin med dig, jag hatar det.
Men jag är glad för Rebecka och Ulrica som gjorde sig fina tillsammans. 
Jag är svartsjuk på Rebecka och Ulrica som gjorde sig fina tillsammans.

Andra julen utan att få vara först till granen med dig, jag hatar det.
Men jag är glad för Rebecka och Ulricas skull som fick öppna klappar under granen tillsammans.
Jag är svartsjuk på Rebecka och Ulrica som fick öppna klappar under granen tillsammans.

Andra julen utan en riktig julkänsla, jag hatar det.
Jag vänjer mig aldrig vid tanken på att du inte skrattar vid julbordet med mig.


Kommentarer
Postat av: Klang

Det gör ont.

Du skriver så fint.

Jag har läst ikapp.



Avundsjuka är nåt som tränger sig på. Fast vi inte vill. Fast vi egentligen bara vill vara glada över andras lycka. Men det är svårt ibland. Riktigt äckligt svårt.

2010-12-25 @ 10:14:59
URL: http://eskapi.blogg.se/
Postat av: ämma

<3

du skriver så man blir oerhört berörd ;/

2010-12-25 @ 12:55:45
URL: http://wildheartsdontbreak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0