vi håller varandra hårt.

Jag vaknade ur en dröm som jag önskar att jag aldrig vaknat ur, din stora hand täckte min lilla och jag kunde känna känslan du alltid gav mig om att allt tillslut blir bra. Jag höll dig så hårt att min hand värkte när jag vaknade. Men ju hårdare jag höll desto mer försvann du ifrån mig. I drömmen skickade jag ett sms, jag fick inget svar.. Precis som i verkligheten. Det var lika sant där som det är sant här.
Den värld jag kliver in i när natten kommer är min plats att vara med er. De olika minnena vi på jorden har av er och delar tillsammans får mig att bli uppriktigt lycklig. Jag ser er på många olika sätt, många av dem är precis som jag minns er, men genom andras ögon. Människor som älskade er något fantastiskt mycket, era äkta vänner och familj.
Jag ska göra allt jag kan för att inte släppa er ifrån min plats i natten.
Men när även min egen nattvärld påminner mig om den riktiga världen blir jag rädd. Jag blir rädd för den dagen jag inte har kontroll över att ni i mitt minne återvänder med samma färg, då de skarpaste bilderna av de finaste ansikten jag någonsin lagt mina ögon på börjar suddas ut och ljudet av era röster inom mig blir allt svårare att lyssna efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0